پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
برگزاری جلسه آشنایی با فرآیند ارزیابی واحدهای فناور رشدیافته پردیس فناوری انرژی

برگزاری جلسه آشنایی با فرآیند ارزیابی واحدهای فناور رشدیافته پردیس فناوری انرژی

- 1402/08/02

جلسه آشنایی با دستورالعمل و آیین نامه ارزیابی واحدهای فناور رشدیافته پردیس فناوری انرژی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، به همت مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان، جلسه آشنایی با فرآیند ارزیابی واحدهای فناور پسارشد برگزار شد. در این جلسه که با حضور معاونین پارک، مدیر پردیس فناوری انرژی و  نمایندگان واحدهای فناور رشدیافته برگزار شدبه بررسی آیین نامه و دستورالعمل ارزیابی از واحدهای فناور رشدیافته و نحوه جمع‌بندی تحلیل‌ها و تدوین گزارش نهایی پرداخته شد.

مسعود جمشیدیان، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اهمیت ارزیابی دقیق از شرکت ها گفت: در مدل جدید ارزیابی شرکت های رشد یافته، تلاش شده است از شاخص ها و محتوای موجود در قانون رشد تولید استفاده شود و با توجه به نو بودن این کار، از شرکت های محترم تقاضا می شود حداکثر همکاری را با واحدهای مربوطه انجام دهند.

در ادامه حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان به سیاستگزاری جدید معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم مبنی بر لزوم جلوگیری از رسوب شرکت‌های تولیدی در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: راه جلوگیری از رسوب شرکت‌ها، توجه ویژه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های مستقر در پارک‌هاست و ارزیابی‌های دقیق و هدفمند و ایجاد ارتباط بین مجوز فناور و حجم فعالیت‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌ها را در این مسیر هدایت خواهد کرد.

سپس محمدجواد زارعی، مدیر پردیس فناوری انرژی پارک علم و فناوری خراسان، به تشریح سیاست‌های جدید مرکز رشد انرژی پرداخت.

وی دو عامل تمرکز ویژه بر توسعه تحقیق و توسعه و بررسی اثر زیست بومی شرکت را مهمترین شاخصه ارزیابی شرکت‌ها از نگاه خود دانست.

زارعی افزود: ورود شرکت‌ها به افزودن تکنولوژی‌های جدید (مانند هوش‌مصنوعی، رباتیک، Maintenance Alarm) اخذ گواهی‌ها و استانداردهای گوناگون (مانند API/Attex/ASME)، اخذ گواهی ISO17025  برای بسترهای آزمایشگاهی موجود در شرکت‌ها می‌تواند مصادیقی از تمرکز بر توسعه تحقیق و توسعه باشد.

در پایان سیدمهدی مظلوم زاده، کارشناس ارزیابی واحدهای فناور به توضیح مدل جدید ارزیابی واحدهای فناور در سال 1402  و نحوه صدور مجوز فناوری برای شرکت‌ها پرداخت.

دانلود پیوست خبر مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان سید مهدی مظلوم زاده سید مهدی مظلوم زاده حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری داود دادخواه داود دادخواه محمدجواد زارعی محمدجواد زارعی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.